Úspěchy studentů a absolventů

Úžasný úspěch absolventky Zámečku
18 / 10 / 2017

Absolventka Zámečku Saša Mikhaylová se dostala do finále mezinárodní soutěže mladých kreativců Young Lions v Cannes.

Gratulujeme!

Mezinárodní festival kreativity Cannes Lions je nejprestižnějším světovým festivalem kreativního průmyslu a současně jediným globálním festivalem, kde se setkávají zadavatelé a odborníci na reklamu a komunikaci. Byl založen v roce 1954 a koná se každým rokem v červnu ve francouzském Cannes. Festival se konal 15. - 21. června 2014.
Součástí Cannes Lions je světové finále soutěže Young Lions. Soutěž vznikla v roce 1995 za účelem podpory rozvoje mladých talentovaných kreativních odborníků na komunikaci. Vítězné práce jsou přehlídkou toho nejlepšího, co v oboru marketingové komunikace vzniklo v uplynulém roce.

Celosvětovému kolu soutěže u nás předchází české kolo. Na prvním místě v kategorii PRINT se v něm letos umístila a do mezinárodního finále postoupila také Alexandra Mikhaylová, art directorka reklamní agentury WMC GRAY, která je absolventkou plzeňské Soukromé střední uměleckoprůmyslové školy Zámeček. Vystudovala zde obor Propagační grafika a absolvovala v roce 2009. Již v průběhu studia získala dvě ocenění – Cenu Pavla Čejky za divadelní plakát v mezinárodní soutěži „Poznáte A. P. Čechova“ a 1. místo v soutěži Design Against Fur.

Přestože vysněné nejvyšší ocenění, zlatého lva v Cannes nezískala, už její účast ve finále této prestižní celosvětové soutěže je skvělým úspěchem.

Do finále soutěže mladých talentů do 28 let Young Lions se letos dostaly dvojice Ondřej Bartoš a Matěj Masařík (Havas) v kategorii Media, Alexandra Mikhaylova a Jan Benda (WMC/Grey) v kategorii Press a Kristýna Štěpánková a Milan Zvára (Dark Side) v kategorii Cyber. Sice ceny v Cannes nezískali, ale mají zkušenost k nezaplacení. Dvě z dvojic se s námi stihly podělit o své dojmy.

Alexandra Mikhaylová, art directorka, WMC GREY:

Hned u registrace na festival si člověk uvědomí, jak skvělé je to místo - když se kolem vás hlásí týmy z Kostariky, Číny, Ruska, Venezuely, Kambodži a Japonska. Atmosféra neskutečná. Brief pro týmy Young Lion v kategorii Print byl od WWF, jedné z největších společností na světě. Měli jsme vytvořit kreativní inzerát zaměřený na ochranu vymírajících druhů s jasnou "call to action", primárně cílený na fanoušky na Facebooku. Od 17:00 jsme vymýšleli na naší terase s výhledem na moře. Skončili jsme v 6 ráno, 2 hodiny spánku a hurá v 9:00 na výrobu k hlídanému Macu. Vážně nás pobavilo, když jsme pak dorazili ke stolu a dozvěděli se, že brief se změnil. Borci ve finále trošku upravili cílovou skupinu na obecné sociální sítě, tím pádem Facebook už nemusel být tak důležitý. "Hele, vy jste upravili ten brief?..." "Jojo, sorry guys, změna, ale tak to přece není problém ne?" Hm, Boží. V 19:00 bylo odevzdáno a s myšlenkou a exekucí jsme byli oba spokojení.

Sice jsme se nakonec neumístili a trošku nás to samozřejmě mrzí, ale rozhodně ničeho nelitujeme. Výhrou je být tady. Ostatně mám ještě pár let na to, abych si to zlatý lvíče nakonec odnesla domu, myslím si, že v Cannes rozhodně nejsem naposled. Stihli jsme během nabitého programu dokonce i pár přednášek, Sarah J. Parker, Beats, Adobe a překvapením dne se stal i Kayne West. A pak následovaly párty, jedna lepší než druhá. Otevíraly se lahve za stovky eur a Opening Gala párty na pláži pro Young Lions byla něco, co jsem ještě opravdu nezažila - vím, o čem mluvím.

Zdroj: Tyden.cz

Celý článek čtěte zde:
http://marketingsales.tyden.cz/rubriky/lide/co-si-letosni-young-lions-odvazeji-z-festivalu-v-cannes_310595.html

Show